Tiago Sabarigo chef (Costes Downtown) – Mit is jelent nekem a csillag?

Nemrégiben írtunk gastrotörténelmet azzal, hogy a Michelin-csillagok átadásának helyszíne régiós szinten Magyarország lett. A rengeteg találgatás után, mint már mindenki hallott róla, hazánk immáron büszkélkedhet egy kétcsillagos étteremmel, az Onyxszal (Mészáros Ádám chef), és három egy csillaggal rendelkező étteremmel, a Borkonyhával (Sárközi Ákos chef), a Costes-szel (Palágyi Eszter chef), és a CostesDowntown-nal (Tiago Sabarigo chef). Vajon maguk a séfek hogyan élik meg, és miként vélekednek erről a világszintű elismerésről? Erről kérdeztük meg TiagoSabarigot.

 

Hogyan élted meg az ominózus napot, mikor is a csillagok átadása megtörtént?

– Először is hadd gratuláljak itt is az Onyx Étteremneka második csillagához! Máskülönben kicsit furcsa volt, mivel a tavalyi évben nem kellett felmenni a csillagmegtartóknak a színpadra. Ezért eléggé meglepődtem, mikor felhívtak, igazából nem is tudtam mire vélni. Persze, azt mondanom sem kell, miután kiderült, miért is invitáltak fel, nagyon jó érzés volt.

 

Azt tudjuk, hogy megvédtétek a csillagot, de számítottatok-e esetleg még egyre?

–  Elsősorban nem mi vagyunk azok, akik erről beszélnek. Nem mi szoktuk szóba hozni ezt a második csillagot. Az egy csillagnál a fókusz főleg az ételeken van. A második csillagnál már összetettebb dogokat néznek: egyben figyelik a konyha és a szerviz teljesítményét is. Az Onyx estében nagyon fontos volt, hogy már hét éve tartották a csillagot és hozták megbízhatóan a minőséget. Én alapvetően a munkára fókuszálok, és mivel igazából egy új étterem vagyunk, tudom azt is, még van hova fejlődni. Soha nincs olyan,hogy valami tökéletes, ezért tenni kell. Most lesz az étterem három éves, és a csillagot is három éve sikerült megtartani. Jó úton járunk, és ez a legfontosabb!

 

 A Costes Downtown alapvetően töretlenül hozza a magas minőséget. Vélhetően az is érezhető volt, hogy megmarad a csillag is. De ettől függetlenül mennyire telik nyugodtan a várakozás időszaka?

– A kérdésben benne volt a válasz is. Tudjuk, mit csinálunk a konyhán, és azt is, milyen minőséget teszünk le nap mint nap a vendégek elé. Tulajdonképpen várjuk is, hogy jöjjenek a teszterek, de nem ez a lényeg. Csakis az, hogy mindig, minden körülmények között, minden vendégnek ugyanazt a minőséget tegyük le az asztalra. Amiből táplálkozni tudunk, az a vendégeink visszajelzése. Mivel nagyon jó véleménnyel vannak rólunk, azt mondhatom, teljesen magabiztosan álltam a dologhoz.

 

Igazából újra visszaigarzolást kaptatok a csillag megtartásával arról, hogy az egyéves munka jó irányba halad. Ez számodra mit jelent?

–    Igen, nagyon büszke vagyok arra, hogy megtarthattuk, hiszen minden évben újra és újra ki kell érdemelni.

 A csapat megünnepelte az eredményt?

– Természetesen, április 5-én össze lett hívva a csapat, és közösen ünnepeltünk. Mindenkinek meg lett köszönve a profi, odaadó munka, amit végeznek.  Tudom azt, hogy igazából ez egy team munka. Mint egy ételnél, minden egyes alkotóelemnek a helyén kell lenni a sikerhez.

 

Vannak-e ebben az évben olyan terveid, amivel még magasabbra emeled a színvonalat, vagy olyan esemény, amivel az étteremre jobban felhívjátok a figyelmet?

– Ami most előreláthatólag lesz, az április 17-én egy különleges ebéd. Ezt az étterem tulajdonosával együtt tervezzük, és a lényege a tavaszi menü bemutatása: avendégek megkóstolhatják az új étlapról az ételeinket.  Emellett folyamatosan dolgozunk azon is, hogy mi az, amivel még különlegesebbé tehetjük magunkat.

Kicsit kiszakadva az éttermi környezetből, hogyan fogadta a család a sikert?

–   A feleségem nyílván nagyon örült, és büszke rám, aztán csak annyit kérdezett, mikor fogok végre pihenni. Fontos a támogatása, és mint jó férj, hallgatok rá. Úgyhogy egy pár nap pihenő is volt, természetesen.

Tiago! Köszönjük szépen a riportot, és további sikereket kívánunk!

AirChef 

Írjon véleményt