4 kedvenc hely vasárnap délben – A GastroGuide naplójából

Habár szuperanyák, -feleségek és vasárnapi ebédkészítők vagyunk, azért bármelyikünknek jól jönne, ha valaki más megfőzné helyettünk a húslevest. De lehetünk távoli rokonoknak, Budapestre látogatóknak tippet adó helyzetben is, bizony, akkor is ellenőrizni kell a vasárnapi nyitvatartást. Szokásos 4-esünkben olyan mezőnyt villantunk, ahová bármikor gondolkodás nélkül befizetjük édesanyánkat is, tudván hogy az ottani menübe tuti nem tud majd belekötni.

Vendéglő a KisBíróhoz

Ha igazi vasárnapi, mégis különleges fogásokra vágyunk, irány Bíró Lajos vendéglője a budai hegyvidéken. Kirándulunk, nevetgélünk, megéhezünk, betérünk és választunk. Ököruszályleves vagy sertésgulyás, ökörpofa retro, bécsi szelet „Bockosan”, fogasfilé vagy halászlé, mind-mind a séf emblematikus fogásai. Mondjuk, a halászlé miatt szombatonként is ide fogunk járni, ilyenkor van ugyanis a friss halas ételek és a paksi halászlé napja.

Fotó: Vendéglő a KisBíróhoz // Facebook

Két Szerecsen

Mi egyszerűen odavagyunk érte. Lehet, hogy azért, mert a kötetlen, kortalan, barátokkal eltöltött ebédek, vacsorák jutnak erről a helyről eszünkbe. De azért is, mert itt mindenki elégedetten dől hátra ebéd után, még a társaság legkritikusabb tagjai is. Van, aki minden alkalommal a kedvencét választja (rántott csirkecombfilé, bazsalikomos krumplipürével, paradicsomsalátával) és persze akadnak, akik az újdonságokra hajtanak. Bisztrós, kávézós, reggelizős, franciásan-magyarosan.

TOP5_VASARNAPI_EBED_Ket_Szerecsen

Pest-Buda Bistro

A Várban andalogni belső emigrációban is lehet: utazzunk el saját magunkhoz! Az étlapon megtalálhatók a nagy magyar klasszikusok: az újházitól a gulyásig, a marhapörkölttől a harcsapaprikásig, az aranygaluskától a palacsintáig. A ház specialitása pedig a tökélyre fejlesztett kenyérlángos. Ha valakibe még férne. Vagy kezdjük azzal, a gyerekek biztos szétcincálják, a felnőtteknek meg kiváló előétel.

Fotó: www.pest-buda.com

Szimpla Háztáji

Nem klasszikus nagyétlapos, inkább lazább, street food-os, mégsem megúszós. Ami biztos: friss alapanyagok a Szimplakerti Háztáji piacról, napi hozzávalókból, készített változatos ételek, háziasan elkészítve. Burgerek marhából, csirkéből, csipegetőtálak házi krémekkel, haltálak tintahallal, rákokkal fűszeres bundában és gulyásleves. Ráaádsul jótékony akciókba kapcsolódhatunk be: úgy eszel jót, hogy közben a kifizetett ár adományként jó ügyet szolgál: win-win.