Pink Gasztro kampány

Pink gasztro

A Mellrákinfó Egyesület idén októberben is folytatja PINK GASZTRO kampányát.

De mit keresnek pink ételek Magyarország éttermeiben?

Magyarországon évente 9500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot, ami azt jelenti, hogy kb minden tizedik nőt érint élete során, ezért nem lehet eleget beszélni a rendszeres mammográfiai szűrés fontosságáról, amivel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban kiszűrhető és így jó arányban gyógyítható is. Sajnos még mindig nagyon kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el az ingyenes szűrővizsgálatra. A részvételi arány javítása érdekében a Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy a korábbi évek sikerén felbuzdulva, idén októberben is folytatja Pink Gasztro figyelemfelhívó kampányát,  melyhez a korábbi években több, mint 50 vendéglátóhely csatlakozott országszerte. Az idei évben ismét csatlakozott a kampányhoz a Delirest is, akik piacvezetők a hazai közétkeztetésben és országos hálózatunkon keresztül (34 hely csatlakozásával) több ezer nőt tudunk megszólítani. De természetesen a Mezzo Music Restaurant, a Jardinette Kertvendéglő, a Marcipán Cukrászda is elsők között jelentkezettismét, hiszen tudják, hogy mekkora erő rejlik ebben a csodás kezdeményezésben, aminek évek óta részesei és több éve hűséges támogatója és résztvevője a kampánynak a Four Seasons Gresham Palota is, ahol mesés pink koktélokat lehet fogyasztani egész októberben, illetve a hotel ikonikus Gresham süteménye kifejezetten ebben a hónapban egy pink masni díszítést kap.

 

 

Nem kis örömünkre szintén csatlakozott a Vakvarjú étteremlánc hat egysége is, hiszen számukra is fontos a társadalmi felelősségvállalás.

A vendéglátóhelyek portálján található Pink Gastro logo, a pulton elhelyezett információs táblán pedig olvashatnak a vendégek a mellrák elleni küzdelem fontosságáról, továbbá kitűzhetik magukra a pink masnit, amit az egyesület biztosít minden résztvevő helynek.

Ezen kívül az étlapban elhelyezett menükártyán láthatják az adott hely pink kínálatát, melynek bevételéből az éttermek az egyesület munkáját támogatják.

Várják azon vendéglátóhelyek jelentkezését, akik még szívesen csatlakoznának ehhez a fantasztikus kezdeményezéshez, legyen az akár étterem, akár cukrászda.

„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzéseire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.”

 

Halom Bori cikk

Írjon véleményt