Bezzegből

Vibráló intelligencia, egy jobb világ ígérete – ez azonnal észlelhető a 12 hónap című salátagyűjteményben. Azonban két tényezővel nem vagyok kibékülve. Az egyik, hogy ha már némiképp gigantomániás a formátum, akkor az ételfotók, ha matt, visszafogott színekben igyekeznek is az understatement szabályainak megfelelni, akkor legalább használják ki a méret adta lehetőséget és fussanak ki az

Színésznő fakanállal – Vízvári Mariska meglepő megoldásai a századelőről

„Egy vén tyúkot, kívül-belül jó erősen megsózunk…” ezzel a mondattal kezdi Vízvári Mariska 1914-ben megjelent Száz specialitás című szakácskönyvét. Ebből még akármi is kisülhet! A Nemzeti Színház örökös tagjaként nemcsak különleges színpadi tehetségéért tiszteljük, hanem mert mesterien forgatta a fakanalat is. Hiteles volt minden gesztusa, amivel mosolyt fakasztott és minden étele, amit elkészített. A színésznő 

Bárkiből lehet szakács? – Bernáth József elárulja

A Konyhafőnök séfjeként ismerte meg az egész ország, azóta pedig három szakácskönyve is megjelent, legutóbb a Legyél te is a konyhád mestere című kötet. Ki is a szező valójában, mik a tervei, hová tart? Bernáth József séffel beszélgettünk. Óriási a különbség az első és a mostani könyvborítód között. Most akkor könyörtelen vagy laza vagy a

Minőségi fogások stílusosan és lezseren Bernáth Józseftől

Dolgozott Lyonban Joël Robuchon és Nicolas Le Bec keze alatt, ahogy Pethő Balázst és Jahni Lászlót is azok közé sorolja, akiktől sokat tanulhatott étteremben. Főzött Londonban és Párizsban. Csak ezek után jött a Konyhafőnök zsűrije, majd az első könyv. Ez utóbbinál időzünk most el. Lótuszgyökér vagy csirkepöri? Bernáth József esetében bátran használható a sztárséf kifejezés, és

Fűszerkert – Kultúrhistóriák receptekkel fűszerezve

  Bár szám szerint hatvan receptet is találunk benne, mégsem nevezhető klasszikus szakácskönyvnek a Fűszerkert című kötet. Első pillantásra világos, hogy erős, átgondolt koncepció mentén született meg a Fűszerkert ‒ 22 fűszer, 60 recept című kötet. Az alapot 22 fűszer ismertetése adja, ehhez illeszkednek a receptek, a receptekhez pedig a borok, így alkotva teljes gasztronómiai

Jamie otthonos ízei

Ha meg kéne határozni a gasztronómiai marketing három legnépszerűbb és legelcsépeltebb szavát, akkor jó eséllyel indulhatnának versenyben a friss, a finom és a házias jelzők. Pedig még az a helyzet is előállhat, hogy van értelme ezen szavak használatának, akár egyszerre is. Mitől friss? A friss szó értelmezése nem kíván különleges erőfeszítést, ahogy annak belátása sem,