Na’Pasta Bistro, tiszta Itália

Na Pasta Ristorante 2019

A Na’Pasta Bistroba látogattunk el ahol az egyik tulajdonost kérdeztük az indulásról és a kezdetekről! – Bonnyai Boglárkával beszélgettünk

Hogyan lett a Na Pasta étterem?

A Na’ Pasta az Iberostar Hotel épületében kapott helyet, ahol mindig is külsős üzemeltető működtette az éttermet. A helyszínt az étterem egyik tulajdonosa, – aki egyébként az egyik legrégebbi budapesti trattoria társtulajdonosa is – pályázta meg, és a beadott pályázata került ki győztesen. Így a helyszín, a név és a koncepció már adott volt, amikor a két másik tulajdonostárs csatlakozott. A korábbi éttermek, melyek ezek között a falak között működtek, többségében felsőkategóriás, fine dining éttermek voltak, melyekkel együtt járt a magasabb árszabás is. Mi ezzel szemben egy olyan olasz éttermet álmodtunk meg, mely szakít a korábbi trattoriák megszokott, és tradicionális képével. Az autentikus olasz ízeket és ételeket egy merőben más, modern, minimalista környezetbe helyeztük, úgy, hogy azoknak is széles választékot kínáljunk (ne csak egy-két étel erejéig) akik mentesen étkeznek. Tésztaételeink mindegyike kérhető gluténmentesen is, melyhez az egyik prémium minőségű száraztésztát, a La Fabbricát használjuk. Házi tésztáink választéka és formája is egyre szélesebb, mellyel nem titkolt szándékunk volt, hogy a város egyik leggazdagabb tésztaválasztékát hozzuk létre, hűen az étterem nevéhez. Egy könnyed, barátságos, családias olasz éttermet szerettünk volna, ami más, mint amit a budapesti közönség már megszokott, azonban épp a mássága miatt lesz trendi és szerethető. Az étterem nem véletlen a bistro nevet kapta, ezzel is jelezve a vendégeink felé, hogy hiába vagyunk egy 5 csillagos hotel épületében, a magas minőség mellé nem társítunk magas árakat. Ezt a nyitáskor a napi menünkkel is próbáltuk érzékeltetni. Választható heti menünk van, melyből a vendégek állíthatják össze 2 vagy 3 fogásos menüjüket, melyet 1680 Ft-os és 2380 Ft-os árakon adunk. Belvárosi viszonylatban az á la carte étlapunk árai is a hasonló színvonalú helyekkel van egy árkategóriában. Az ételek minőségében, elkészítésében és tálalásában igyekszünk a legmagasabb színvonalat nyújtani és ezt egy erős, profi csapattal megtámogatni.

Miért pont olasz éttermet álmodtatok meg?

Ahogy mondtam, az egyik tulajdonosa a NA’ PASTÁ-nak az egyik legrégebbi budapesti olasz étterem tulajdonosa is egyben, így szinte adta magát a dolog, hogy olasz étterem legyen. Hiszen ezen a területen komoly, sok éves tapasztalata volt már, kiterjedt beszállítói köre és olyan olasz kapcsolatai, melyek felbecsülhetetlen értéket jelentenek egy újonnan induló hely számára. Nem véletlen, hogy mind a konyhai csapat kiválasztásában meglátszik az ő tapasztalata és rutinja, mind pedig az étterem étel-, és legfőképp bor és pezsgő választékában. A tulajdonosok triumvirátusa is szerencsésen hat egymásra és egymást erősítve alkotnak egy szilárd egységet. A két másik tulajdonos pénzügyi, befektetői múlttal rendelkezik, azonban az egyik már évek óta működtet egy szintén sikerre vitt belvárosi éttermet, így a tapasztalatok összeadódnak.

Mi a fő koncepció?

A Na’ Pasta egy eredeti, hamisítatlan olasz étterem újhullámos vonásokkal. Ugyan egy magas presztízsű szálloda épületében vagyunk, de elsősorban a hazai vendégekre építettük a koncepciónkat. A bistro jellegből adódik, hogy nem csak a tipikusan olasz ételekkel találkozhatnak az étlapunkon a hozzánk betérő vendégek, hanem az úgynevezett bistro ételekkel is, mint például a hamburger, melyet kicsit a saját stílusunkra formáltunk, házi bucival készítünk, olasz hozzávalókkal, alapanyagokkal, ezért kapta az Italo Burger nevet. Fontos szempont volt az étterem koncepciójának kialakításakor az egészséges életmód becsempészése az olasz konyhába és a mentesen táplálkozók megszólítása is. Mi azt valljuk, hogy lehet úgy is élvezni az olasz ételeket, ha valaki egészségesen, tudatosan, vagy mentesen táplálkozik. Nem kell lemondani az olasz dolce vitáról, mert nálunk az eredetivel megegyező ízek és gasztronómiai élmények várnak azokra is, akik mentes ételeinket választják. Fontos kihangsúlyozni, hogy a Na’ Pasta nem egy pizzéria. Természetesen megtalálhatók a pizza- és tésztaételek is az étlapunkon, ráadásul széles választékban, de alapvetően azokra a signiture főételeinkre igyekszünk helyezni a hangsúlyt, melyek egyediek, különlegesek és kizárólag nálunk kaphatók. Ezzel is megkülönböztetve magunkat a többi olasz étteremtől.  Nem véletlen, hogy egy olyan olasz séffel bővült a Na’ Pasta csapata, aki komoly nemzetközi tapasztalattal és gyakorlattal rendelkezik, és több nagynevű angol Michellin csillagos étteremben dolgozott korábban. Fabrizio Caldarazzo épp ezért kapott kiemelt szerepet az éttermünkben, mert ahogy ő fogalmazott nem egy szeretne lenni a Na’ Pasta a budapesti olasz éttermek sorában, hanem az olasz, ami meghatározó szereplőjévé tud válni a budapesti olasz éttermeknek, törzshelyet adva az itt élő olasz közösségnek és méltóképp tudja képviselni az olasz gasztronómia sokszínűségét. Ahogy Fabrizio fogalmaz, minden olasz séf főztjéről meg tudja mondani Olaszország mely részéről való. Ő maga londoni évei előtt több olaszországi területen is dolgozott pont azért, hogy megismerje az egyes régiók sajátosságait, egyedi ízeit és ételeit.  Ezt a tudást és ismeretanyagot szeretnénk, ha ételein keresztül átadná vendégeinknek, és ha az árazásban nem is mutatkozik meg, de vendégeinknek a legmagasabb minőséget, legkiválóbb alapanyagokból készülő ételeket és nemcsak íz-, hanem vizuális élményt is kívánunk nyújtani. A Na’ Pasta további egyedisége és szokatlan jellemzője a többi olasz étteremhez képest, hogy mi reggel 7 órakor nyitunk és reggelivel is várjuk vendégeinket. Reggeli á la carte étlapunkat is úgy állítottuk össze, hogy legyenek benne hamisítatlan olasz reggeli ajánlatok is a nemzetköziek mellett, mint pl. a frittata. Másik egyedisége az éttermünknek, hogy komoly szerepet kap nálunk az italválaszték. Igyekszünk minél több féle és fajta olasz bort és franciacortát tartani. Természetesen tartunk magyar borokat is, de az olasz italoké a főszerep. Az olasz régiók és azok italainak bemutatására, népszerűsítésére épülnek tematikus pezsgő és borestjeink is, valamint kiemelt szerepet szánunk bárunknak is, mely a vacsora előtti és utáni italozás, beszélgetés színtere.

Mi A név storyja?

Az olasz étkezés nélkülözhetetlen eleme a tészta. Nincs igazi olasz étkezés tésztaétel nélkül. Egy átlag olasz majdnem biztosan eszik tésztát naponta egyszer, étteremben, vagy otthon, ez az első fogás (primi piatti), ezt követi az igazi főétel. A Na’ Pasta,  „una pasta” – azaz egy tésztát kérek mondat rövidítése.